۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۳۴۳۸
امام جمعه شهرکرد:

اقتصاد در کشور باید بر اساس فرهنگ اسلامی و عدالت بنا بشود

خطیب جمعه شهرکرد: اقتصاد باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی باشد واقتصاد در کشور باید بر اساس فرهنگ اسلامی و عدالت بنا شود و به معنای واقعی کلمه فرهنگ و اقتصادی عدالت محور در جامعه حاکم شود.
اقتصاد در کشور باید بر اساس فرهنگ اسلامی و عدالت بنا بشود
به گزارش خبرنگار جهانبین، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های دومین جمعه سال جدید، با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۳ از سوی رهبر انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد جهادی دانست.


وی، رعایت تقوای الهی را یک وظیفه ای فردی و جمعی دانست و اظهار کرد: عمل به دستورات و واجبات الهی در بعد فردی و حاکم کردن دستورات اسلامی و حفظ شان و جایگاه اسلام در جامعه از جمله وظایف فردی و جمعی هر فرد در رعایت تقوای الهی محسوب می شود.وی اسلامیت نظام را موجب ترس و حقارت دشمنان نظام دانست و تصریح کرد: آنچه که دشمنان اسلام را این گونه شکسته خورده و حقیر کرده است همین حاکمیت اسلام در نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه اسلام به هیچ وجه اجازه پذیرش و گسترش فرهنگ مبتذل غرب را در جامعه اسلامی نمی دهد ، فرهنگ اسلام را یک فرهنگ کامل و سعادت بخش دانست.
وی حقوق بشر در غرب را سراسر ننگ و حیله دانست و تصریح کرد: اسلام هیچ گاه اجازه پذیرش حقوق بشر سراسر حیله و ننگ را به حاکمیت اسلامی نمی دهد چرا که حقوق بشر اسلامی یک حقوق بشر ناب و عدالت محور است.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه ارتباط با مستکبران و پذیرش حکومت های طاغوت در حاکمیت اسلامی هیچ جایگاه و ارزشی ندارد تصریح کرد: اسلام هیچ گاه اجازه ارتباط با مستکبران و پذیرش حکومت های طاغوتی را به مسلمانان و حاکمیت اسلامی نمی دهد.

وی با بیان اینکه اسلام هیچ گاه نسبت به تضییع حقوق دیگران بی تفاوت نبوده است تصریح کرد: اسلام اجازه بی تفاوت بودن مسلمانان در برابر ضایع شدن حقوق ملت های مسلمان و عیر مسلمان را نمی دهد بلکه کمک به مظلومان و محرمان دستور صریح اسلام است.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به رهبری و ولایت آسمانی پیامبران و اهل بیت (ع) بر حکومت اسلامی تصریح کرد: حکومت اسلامی تحت حاکمیت و ولایت آسمانی پیامبران ، ائمه معصومین و ولایت فقیه شکل گرفته است و هیچ گاه اجازه خروج از فرمان پروردگار و حاکمیت الهی را نمی دهد.
وی با بیان دموکراسی و مردم سالاری غربی در اسلام هیچ ارزش و جایگاهی ندارد خاطرنشان کرد: اسلام هیچ گاه اجازه نخواهد داد که دموکراسی و مردم سالاری دورغین غرب که تنها در شعار خلاصه شده است در جامعه نهادینه و رواج پیدا کند .

وی با بیان اینکه پاسداری از اسلامیت نظام یکی از دغدغه های مهم تقوای الهی است ، مسئولان را بر پاسداری و حراست از این اسلام ناب توصیه و تاکید کرد و افزود: اگر مسئولانی در نظام به دنبال تضعیف جایگاه اسلامیت باشند به یقیین مردم در مقابل آنها می خروشند چرا که حفظ اسلامیت نظام برای اهل تقوا بسیار مهم است.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه اسلام از مسئولان و آحاد جامعه انتظارت و توقعاتی را دارد ، پاسداری و حفظ شان و جایگاه اسلام و ارزش ها در جامعه را مهمترین انتظار اسلام از مسلمانان دانست.

وی به ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در این روز ملت هوشیار و بصیر ایران با رای قاطع خود به حاکمیت اسلام و ارزش ها دینی رای آری دادند و دشمنان را ناکام و مایوس کردند.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه حاکمیت اسلام در نظام وظایفی را بر دوش مسئولان و آحاد جامعه قرار داده است ، تصریح کرد: اسلام هیچ گاه اجازه ذلت پذیری و حقیر شدن را به امت های مسلمان نداده است بنابراین حفظ این عزت و اقتدار یکی از مهمترین وظایف مسئولان و مردم است.

انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۱:۰۸

12 Jan 2020